Tato aktivita je součástí individuálního projektu: Rozvoj regionálního partnerství v sociální oblasti na území obcí Královéhradeckého kraje III
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Střelka
Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Střelka je doprovázet a podporovat děti a mládež ve věku 6-20 let z Královédvorska, kterým je třeba pomoci, protože jejich život ovlivňují nepříznivé podmínky a rizikové prostředí. Prostřednictvím klubového i terénního programu se učí, jak využívat volný čas, jak se lépe orientovat ve své situaci, pracovat se sociálními a zdravotními riziky a zvýšit své kompetence pro kvalitnější život.
Bc. Petra Vališková
Tel.: 731 604 695
%mEo2956LTprRb~lW_xhTj
Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem 544 01
Kontakty na další pracovníky
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Tereza Šepsová - klub
tereza.sepsova@charitadk.cz
Lenka Holá - klub
7.AuRW.g78m%C1.7~bGkU929g
Kontakt na pracovníky klubu: +420 732 175 292
Mgr. Zdeňka Šmíd Hejná - terén
zdenka.hejna@charitadk.cz
Jakub Holý - terén
jakub.holy@charitadk.cz
Kontakt na terénní pracovníky: +420 603 383 703
Garantovaná nabídka
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
- Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) - Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
- Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem; terén Královédvorska |
Podmínky poskytování služby |
- Tak, aby byla zachována mlčenlivost o všech skutečnostech, které klient při poskytování služby pracovníků sdělí, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). - Byly dodrženy stanovené písemné pracovní postupy pro poskytování základních činností. - Byly dodrženy standardy kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Provozní doba |
- Aktuální provozní doba je na stránkách OCHDK (https://dk.charita.cz/jak-pomahame/strelka/) |
Kapacita služby |
- Ambulantní forma – 25 - Terénní forma - 10 |
Cena služby |
- Služba je poskytována bezplatně |
Související dokumentace |
- Metodiky k jednotlivým základním činnostem - Denní záznamy poskytování služby |
a) VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI:
1. zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity
Popis úkonu |
Neorganizované volnočasové aktivity klientů |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se naučil využít dostupné prostředky k organizaci vlastního volného času. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu, terénu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu |
Sport, společenské hry, hudební nástroje, tvořivé činnosti, poslech hudby, tanec, promítání filmů s diskusí, … |
Forma úkonu |
Vlastní aktivity |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
2. pracovně výchovná činnost s dětmi
Popis úkonu |
Jedná se o činnosti pracovně výchovného charakteru |
Požadavky klientů na službu |
Cílem pracovních činností je klient, který zvýšil nebo rozšířil své pracovních dovedností, objevil svůj talent, vytvořil si pozitivní vztahu k některým činnostem, a také klient, který využil činností k úvaze nad svým budoucím povoláním. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu, terénu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc na zahrádce, péče o zvířata, technické práce, žehlení či skládání prádla, šití, pečení, úklid, ... |
Forma úkonu |
Pracovně výchovné činnosti |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
3. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Popis úkonu |
Organizované setkávání pracovníků s klienty na preventivní a vzdělávací témata. Vlastní aktivity klientů. Skupinové aktivity. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je poskytnout klientům zajímavou a přístupnou formou informace o tématech, která je mohou zajímat a být jim užitečná, naučit klienty řešit obtížné situace. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
hry, besedy, diskuse, workshopy, testy, výtvarné aktivity, videa, práce s časopisy, knihami, počítačem, trénování zpěvu, trénování na hudební nástroje, organizace programů – diskotéka, tvořivý program, koncert, oslava narozenin, … |
Forma úkonu |
Prográmky Vlastní aktivity |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
4. zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání
Popis úkonu |
Činnosti, které pomohou klientovi úspěšně zvládnout školní docházku, připravit na přijímací zkoušky ev. přípravu na zaměstnání. |
Požadavky klientů na službu |
Hlavním cílem není zlepšení školního prospěchu, obsah učiva, správnost vypracovaných úkolů, ale spíše zavedení a upevnění návyků vedoucích k úspěšnému zvládnutí školní docházky tzn. pravidelná a důsledná příprava do školy, nošení pomůcek, školní docházka, komunikace žáka s učitelem apod. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Příprava na výuku |
Forma úkonu |
Pomoc se školou |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
b) ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM:
Popis úkonu |
Aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem činnosti je klient, který se dokáže orientovat a chovat dle etikety v běžných společenských situacích, a který dokáže kontaktovat a využívat jemu potřebnou veřejnou službu. Nácviky umožňující lepší orientaci ve vztazích a situacích odehrávajících se ve společenském prostředí a orientaci v běžných institucích. Klient se naučí pohybovat v běžných institucích, používat běžné prostředky komunikace, vystupovat na veřejnosti, komunikovat s veřejností. |
Rozsah poskytování |
do 120 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Nácvik chování na poště, u lékaře, ve škole - dny ot. dveří, |
Forma úkonu |
Nácvik ve spol. prostředí Akce |
Způsob úkonu |
Zejména nácviky v terénu, ale i akce klubu |
c) SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ ČINNOSTI:
Popis úkonu |
Jedná se o socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se prostřednictvím skupinové hry dozvěděl něco užitečného o sobě, klient, který se cítí v klubu dobře, dokáže komunikovat na běžné úrovni, dokáže udržet konverzaci, klient, který dokáže předejít konfliktním situacím nebo je dokáže řešit efektivněji než doteď. |
Rozsah poskytování |
Do 60 min. |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Poradenský rozhovor na klientovo téma, řešení hádky, přestupků proti pravidlům, … |
Forma úkonu |
Řešení situací na klubu Skupinové aktivity Kontaktní práce |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory na základě sjednaného plánu. Využívání situací, které přirozené vznikají na klubu. |
d) POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A PŘI OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ:
- Podpora při vyřizování běžných záležitostí (např. doprovázení na úřad, poštu nebo policii)
Popis úkonu |
Podpora při zařizování osobních záležitostí |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který vyřídil své osobní záležitosti a potřeboval k tomu další osoby nebo instituce, klient, který se umí pohybovat samostatně informovaný klient, který umí využít nějaký užitečný kontakt klient, který učinil nějakou změnu ve svém životě na základě rozhovorů+ dále informovaný klient |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Kontakt se zaměstnavatelem, ředitelem školy, učitelem, úředníkem, občasnou občanskou nebo rodinnou poradnou, lékařem, jiným specialistou, případová konference, konzultace s pracovníkem, doprovod. |
Forma úkonu |
Jednání s dalšími osobami Doprovod Zprostředkování kontaktu Poradenství |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory a doprovody na základě sjednaného plánu. |
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Popis úkonu |
Činnosti, které vedou k tomu, aby klient navazoval a udržoval bezkonfliktní vztahy se svou rodinou a nejbližšími osobami. |
Požadavky klientů na službu |
Klient se naučí lépe zvládat své vztahy |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén, Královédvorsko |
Pracovníci poskyt.úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Rodinné případové setkání, kontakt pracovníka s partnery, rodiči, sourozenci klienta, preventivní programy na téma rodinných vztahů, kontakt na spolupracující zařízení, poradenství |
Forma úkonu |
Poradenství |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
Veřejný závazek
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Poslání
Posláním Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Střelka je doprovázet a podporovat děti a mládež ve věku 6-20 let z Královédvorska, kterým je třeba pomoci, protože jejich život ovlivňují nepříznivé podmínky a rizikové prostředí. Prostřednictvím klubového i terénního programu se učí, jak využívat volný čas, jak se lépe orientovat ve své situaci, pracovat se sociálními a zdravotními riziky a zvýšit své kompetence pro kvalitnější život.
Cíle
- Klient, který se umí orientovat ve své situaci
- Klient, který umí pracovat se sociálními riziky
- Klient, který umí pracovat se zdravotními riziky
- Klient, který zvýšil své kompetence pro kvalitnější život
Zásady
- Aktivní přístup
- Laskavá důslednost
Cílová skupina
Děti a mládež ze Dvora Králové a okolí ve věku 6 – 20 let, které jsou ohrožené společensky nežádoucími jevy
Kapacita
- Kapacita ambulance: 25 v jednu chvíli
- Kapacita terénu: 10 v jednu chvíli
Otvírací doba klubu
pondělí 14:00 – 17:00 klub
úterý 14:00 – 18:00 klub
čtvrtek 14:00 – 18:00 klub
pátek 14:00 – 17:00 klub (o prázdninách 9:00 -12:00)
Terén
Zimní období Letní období
Pondělí 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové n. L.
Úterý 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové n. L.
Středa 12:00 – 16:00 12:00 – 16:00 Bílá Třemešná, Mostek
Čtvrtek 13:00 – 17:00 14:00 – 18:00 Dvůr Králové n. L.
Pátek 12:00 – 16:00 12:00 – 16:00 Dvůr Králové n. L.