Občanské poradny

Občanská poradna poskytuje poradenství lidem v obtížné sociální situaci, kteří nemají dostatek informací pro její řešení, nebo je neumí použít. Poradenství se orientuje na oblast sociálního systému, práva a v poradně Dvůr Králové i na oblast psychologie jako krizové intervence nebo podpůrné terapie.

 Nezvládáte plnit své finanční závazky?  Máte dluhy?  Přemýšlíte o podání návrhu na oddlužení?

Máte problémy ve vztahu?  Uvažujete o rozvodu, řešíte péči o děti?

Máte problémy s bydlením či v práci?   Nebo jste v situaci, se kterou si nevíte rady?

Od toho jsme tu my  -  Občanská poradna
– společně můžeme nalézt řešení problému nebo Vám alespoň můžeme pomoci při rozhodování či nasměrování k nejlepšímu řešení.

 

Jak to u nás probíhá?

Na konzultaci se raději objednejte. Pokud nejste objednaní, může se stát, že bude obsazeno.
Objednat se můžete telefonicky, e-mailem či osobně. Stejným způsobem lze schůzku zrušit či přeobjednat. Délka jedné konzultace je obvykle 45 min. 

KONTAKTY NA JEDNOTLIVÉ PORADNY, KONZULTAČNÍ HODINY, MAPY

Mgr. Jana Mikásková 731 036 324 Vedoucí Občanských poraden, terapie a psychologické poradenství
VrchlabíHostinné
Mgr. Erika Gašparová 739 685 113 Trutnov
Bc. Monika Machatová 703 855 728 Dvůr Králové n. L., Hořice
Mgr. Anna Procházková 731 598 850 Dvůr Králové n. L.Jaroměř
Mgr. Anna Krchňavá 732 177 684 Terapie a psychologické poradenství
Dvůr Králové nad Labem

Pokud se k nám nemůžete dovolat, pravděpodobně konzultujeme nebo je pátek, kdy není konzultační den. Zkuste to za chvilku, případně se Vám ozveme zpátky.

Na začátku konzultace Vám poskytneme informace o naší službě, popovídáme si o vaší situaci, budeme se doptávat, abychom společně našli co nejlepší řešení.

Cílem je, abyste se zorientovali v situaci, našli řešení, případně věděli na koho obrátit.

V jakých oblastech se na nás můžete obrátit

  • Finanční problematika (např. dluhy, exekuce, oddlužení, rodinný rozpočet)
  • Sociální dávky a pomoc (např. dávky SSP, hmotná nouze)
  • Pojištění (např. důchodové, nemocenské)
  • Bydlení (např. oblast nájmu)
  • Rodinné a mezilidské vztahy (např. rozvod, problémové soužití)
  • Pracovněprávní
  • Majetkoprávní (např. spotřebitelská problematika, dědictví, spoluvlastnictví)
  • Psychologické poradenství

S čím vám nepomůžeme

Nejsme právníci, ale sociální pracovníci. Existují proto i témata, která řešit neumíme nebo je neděláme:

  • nesepisujeme listiny příslušící zejména právníkům tj. např. darovací smlouvy, přepisy nemovitostí, vypořádání majetku při rozvodu
  • nezastupujeme u soudu
  • nepřepisujeme písemnosti
  • neposkytujeme daňové poradenství, neprovádíme výpočty jednotlivých dávek apod.

Formuláře

Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu

Garantovaná nabídka

Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu

A) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb

Popis úkonu

Jedná se např. o pomoc s domluvením schůzky na městský úřad, úřad práce, ČSSZ, OSSZ apod.; dále předání kontaktu nebo domluvení schůzky u dalších organizací, které umí řešit část zakázky klienta

Požadavky uživatelů na službu

Zlepšení vlastních schopností
Zjištění silných stránek
Lepší orientace v životě
Posílení sociálních kontaktů

Obsah úkonu (dle  metodik ZČ)

emoční podpora
mapování potřeb a přání klientů
mapování sítě služeb v regionu
podpora v rozpoznávání potřebných informací pro klienta
zprostředkování služby: vyjednání schůzky, získání a předání informací, příprava na schůzku, pomoc s vyplněním podkladů apod.
vyhodnocení dosaženého pokroku

Forma úkonu

zprostředkování kontaktu (telefonicky, osobně)
rozhovor
podání informace

 

B) sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání

Popis úkonu

Sociální systém (sociální pojištění, státní sociální podpora, sociální pomoc tj. pomoc v hmotné nouzi, pomoc osobám těžce zdravotně postiženým, sociální služby)
Právo (např. občanské právo, exekuční právo, insolvenční právo, pracovní právo)
Psychologie (např. psychická stabilizace, zvýšení svých kompetencí, cesta k třem pilířům štěstí tj. příjemný život, zaujatý život, smysluplný život)

Požadavky uživatelů na službu

Zlepšení vlastních schopností
Zjištění silných stránek
Lepší orientace v životě
Posílení sociálních kontaktů
Udržení a zlepšení míry samostatnosti
Zamezení sociální izolace
Posilování vlastní hodnoty
Přebírání zodpovědnosti za svá rozhodnutí

Obsah úkonu (dle  metodik ZČ)

podpora při řešení situací
mapování silných a slabých stránek
mapování potřeb a přání klientů
podpora k přebírání zodpovědnosti
budování nebo posilování vlastních hranic
vedení ke společenským hodnotám
vyhodnocení dosaženého pokroku

Forma úkonu

rozhovor
poradenství
předání informace

C) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí,

Popis úkonu

Pomoc při vyplnění formulářů, složenek, vyřizování telefonátů či mailů za přítomnosti klienta - s jeho souhlasem; pro někoho jsou tyto záležitosti běžné, pro klienta, který si s nimi neví rady, jsou velmi obtížné.

Pracovníci dbají na respektování klientů, jejich individualitu a svobodnou volbu rozhodnutí.

Požadavky uživatelů na službu

Zlepšení vlastních schopností
Zjištění silných stránek
Posílení vlastní hodnoty
Lepší orientace v životě
Udržení míry samostatnosti
Zamezení sociální izolace

Obsah úkonu (dle  metodik ZČ)

podpora při řešení situací
mapování silných a slabých stránek
nácvik činnosti (vyplnění formulářů pro získání dávek, zprostředkování schůzky s lékaři, úředníky apod.)
podání informace, rady o možnostech zaměstnání, bydlení
možnost vytvoření finanční rozvahy
podpora k přebírání zodpovědnosti
vyhodnocení dosaženého pokroku

Forma úkonu

nácvik činností
podání informace
rozhovor
poradenství

 

  1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím

Popis úkonu

Mapování klientovy rodinné situace, pokud to řešení případu vyžaduje, zjišťování možností pomoci z jeho okolí.

Cílem této činnosti je udržení kontaktu s rodinou a motivace k zapojení blízké rodiny do řešení problémových situací.

Požadavky uživatelů na službu

Zlepšení komunikace v rodině
Posílení sociálních kontaktů
Snížení působení institucí
Posílení rodinných vazeb
Zamezení sociální izolace

Obsah úkonu (dle  metodik ZČ)

podpora při řešení situací
mapování rodinných vazeb a jejich silných a slabých stránek
snížení působení institucí a podpora samostatnosti
posílení rodinných vazeb
zlepšení komunikace v rodině
udržení kontaktu s rodinou
vyhodnocení dosaženého pokroku

Forma úkonu

podání informace
rozhovor
poradenství

 

 

Na provoz této služby přispívají

Dvůr Králové nad Labem Jaroměř Hořice Hostinné Svoboda nad Úpou Trutnov Úpice Vrchlabí