Občanská poradna poskytuje poradenství lidem v obtížné sociální situaci, kteří nemají dostatek informací pro její řešení, nebo je neumí použít. Poradenství se orientuje na oblast sociálního systému, práva a v poradně Dvůr Králové i na oblast psychologie jako krizové intervence nebo podpůrné terapie.
Mgr. Jana Mikásková
Tel.: 731 036 324
_hEkU.54%im%C1.7~bGkU929g
Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem 544 01
Nezvládáte plnit své finanční závazky? Máte dluhy? Přemýšlíte o podání návrhu na oddlužení?
Máte problémy ve vztahu? Uvažujete o rozvodu, řešíte péči o děti?
Máte problémy s bydlením či v práci? Nebo jste v situaci, se kterou si nevíte rady?
Od toho jsme tu my - Občanská poradna
– společně můžeme nalézt řešení problému nebo Vám alespoň můžeme pomoci při rozhodování či nasměrování k nejlepšímu řešení.
Jak to u nás probíhá?
Na konzultaci se raději objednejte. Pokud nejste objednaní, může se stát, že bude obsazeno.
Objednat se můžete telefonicky, e-mailem či osobně. Stejným způsobem lze schůzku zrušit či přeobjednat. Délka jedné konzultace je obvykle 45 min.
KONTAKTY NA JEDNOTLIVÉ PORADNY, KONZULTAČNÍ HODINY, MAPY
Mgr. Jana Mikásková | 731 036 324 | Vedoucí Občanských poraden, terapie a psychologické poradenství Vrchlabí, Hostinné |
Mgr. Erika Gašparová | 739 685 113 | Trutnov |
Bc. Monika Machatová | 703 855 728 | Dvůr Králové n. L., Hořice |
Mgr. Anna Veselá | 731 598 850 | Dvůr Králové n. L., Jaroměř |
Mgr. Anna Krchňavá | 732 177 684 | Terapie a psychologické poradenství Dvůr Králové nad Labem |
Pokud se k nám nemůžete dovolat, pravděpodobně konzultujeme nebo je pátek, kdy není konzultační den. Zkuste to za chvilku, případně se Vám ozveme zpátky.
Na začátku konzultace Vám poskytneme informace o naší službě, popovídáme si o vaší situaci, budeme se doptávat, abychom společně našli co nejlepší řešení.
Cílem je, abyste se zorientovali v situaci, našli řešení, případně věděli na koho obrátit.
V jakých oblastech se na nás můžete obrátit
- Finanční problematika (např. dluhy, exekuce, oddlužení, rodinný rozpočet)
- Sociální dávky a pomoc (např. dávky SSP, hmotná nouze)
- Pojištění (např. důchodové, nemocenské)
- Bydlení (např. oblast nájmu)
- Rodinné a mezilidské vztahy (např. rozvod, problémové soužití)
- Pracovněprávní
- Majetkoprávní (např. spotřebitelská problematika, dědictví, spoluvlastnictví)
- Psychologické poradenství
S čím vám nepomůžeme
Nejsme právníci, ale sociální pracovníci. Existují proto i témata, která řešit neumíme nebo je neděláme:
- nesepisujeme listiny příslušící zejména právníkům tj. např. darovací smlouvy, přepisy nemovitostí, vypořádání majetku při rozvodu
- nezastupujeme u soudu
- nepřepisujeme písemnosti
- neposkytujeme daňové poradenství, neprovádíme výpočty jednotlivých dávek apod.
Formuláře
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
- Formuláře z oblasti dávek
- Formuláře pro pomoc v hmotné nouzi
- Formuláře zaměstnanosti pro občany
Formuláře, které potřebuje občan při styku s Úřadem práce - Formuláře zaměstnanosti pro zaměstnavatele
Formuláře, které potřebuje zaměstnavatel při styku s Úřadem práce - Formuláře pro zaměstnávání cizinců
Garantovaná nabídka
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
|
Doba poskytování |
Dvůr Králové n. L.: Vrchlabí: Hostinné: 2x měsíčně po domluvě Hořice: Jaroměř: Trutnov: |
Podmínky poskytování služby |
Zachování mlčenlivosti, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). Dodržení vnitřních pracovních postupů Dodržení standardů kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Cena služby |
Bezplatně |
Rozsah poskytování (délka konzultace) |
Cca 45 min |
Místo poskytování |
V prostorách poradny |
Pracovníci poskytující úkony |
Sociální pracovníci |
Způsob úkonu |
V individuálně dohodnuté míře podpory, individuálně dohodnutým způsobem. |
A) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb
Popis úkonu |
Jedná se např. o pomoc s domluvením schůzky na městský úřad, úřad práce, ČSSZ, OSSZ apod.; dále předání kontaktu nebo domluvení schůzky u dalších organizací, které umí řešit část zakázky klienta |
Požadavky uživatelů na službu |
Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
emoční podpora |
Forma úkonu |
zprostředkování kontaktu (telefonicky, osobně) |
B) sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání
Popis úkonu |
Sociální systém (sociální pojištění, státní sociální podpora, sociální pomoc tj. pomoc v hmotné nouzi, pomoc osobám těžce zdravotně postiženým, sociální služby) |
Požadavky uživatelů na službu |
Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
rozhovor |
C) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
-
pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
Popis úkonu |
Pomoc při vyplnění formulářů, složenek, vyřizování telefonátů či mailů za přítomnosti klienta - s jeho souhlasem; pro někoho jsou tyto záležitosti běžné, pro klienta, který si s nimi neví rady, jsou velmi obtížné. Pracovníci dbají na respektování klientů, jejich individualitu a svobodnou volbu rozhodnutí. |
Požadavky uživatelů na službu |
Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
nácvik činností |
-
pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Popis úkonu |
Mapování klientovy rodinné situace, pokud to řešení případu vyžaduje, zjišťování možností pomoci z jeho okolí. Cílem této činnosti je udržení kontaktu s rodinou a motivace k zapojení blízké rodiny do řešení problémových situací. |
Požadavky uživatelů na službu |
Zlepšení komunikace v rodině |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
podání informace |