Střelka - nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
Doprovázíme a podporujeme děti a mládež ve věku 6-20 let z Královédvorska, kterým je třeba pomoci, protože jejich život ovlivňují nepříznivé podmínky a rizikové prostředí. Cílem je, aby se uměli orientovat ve své situaci, minimalizovali sociální a zdravotní rizika a zlepšili předpoklady pro jejich kvalitní život.
Mgr. Kateřina Litošová (s. Dagmar)
Tel.: 731 604 695
%mEo2956LTprRb~lW_xhTj
Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem 544 01
Kontakt na další pracovníky Střelky
Kristýna Uveričová
pro terén a o-line prostor
6kvC-id7TnIo877gc8m%C1.7~bGkU929g
Mgr. Zdeňka Šmíd Hejná
pro terén
g_rx1Z2%0cAkQOQ938Es-Z8cT-M
Bc. Jana Spišaková Vébrová
pro klub
58AkOf98~hIkQOQ938Es-Z8cT-M
Bc. Sára Anne Šimonová
pro klub
%8EkOc~e-gBFRYUSYanBZd5-65pJ
Kontakt na terénní pracovníky:
PO – PÁ 15:00 – 18:00
+420 603 383 703
On-line prostor:
FB:Klub Střelka
IG: nzdmstrelka
Pointy pro setkání v terénu:
1. Oblast u pošty – před školou
2. Park Schulzovy sady – u altánu
3. Autobusové nádraží – u odjezdové tabule
4. Prostor za Kauflandem - parkoviště
5. Most přes Labe u Tesca
6. Prostor u Penny marketu – u vchodu do Pepca
7. Park Na Berlínku
8. Skate park
9. Parčík u gymnázia
10. Roh náměstí – u ČSOB
Všechny mimořádné akce jsou vždy včas vyvěšené na nástěnce před klubovnou i na chodbě a na webu.
Naleznete nás také na Facebooku.
Zajímavé odkazy
VIRTUÁLNÍ KLUB
jdidoklubu.cz/
DOBRÉ HRY
www.hranostaj.cz/
http://www.rozhlas.cz/webik/hry/
Garantovaná nabídka NZDM
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
- Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) - Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
- Palackého 99, Dvůr Králové nad Labem; terén Královédvorska |
Podmínky poskytování služby |
- Tak, aby byla zachována mlčenlivost o všech skutečnostech, které klient při poskytování služby pracovníků sdělí, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). - Byly dodrženy stanovené písemné pracovní postupy pro poskytování základních činností. - Byly dodrženy standardy kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Provozní doba |
- Dvůr Králové: PO 14: 00 – 17:00, ÚT 14:00 – 18:00, ČT 14:00 – 18:00, - Otvírací doba může být výjimečně změněna nebo omezena v období prázdnin, během akcí, jako je např. návštěva některého návazného zařízení, přespávání v klubu, výjezdu mimo klub, v neplánovaných situacích jako jsou nouzové a havarijní situace, nebo tehdy, když není možné zajistit službu pro nedostatek personálu (školení, nemoc, charitní schůze, …). Alternativy uzavírky mohou být: přesun otvírací doby v rámci dne, omezení služeb na rozhovory, uzavření některé místnosti, uzavření celého klubu, zvláště v prvních dvou týdnech letních prázdnin. Doba uzavírek nepřekračuje 10% plánované doby poskytování služby. Všechny změny jsou předem vyvěšeny na webu NZDM, nástěnkách a Fb. Služba není poskytována ve státní svátky a na Zelený čtvrtek. |
Kapacita služby |
- Ambulantní forma – 25 - Terénnní forma - 10 |
Cena služby |
- Služba je poskytována bezplatně |
Související dokumentace |
- Metodiky k jednotlivým základním činnostem - Denní záznamy poskytování služby |
a) VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI:
1. zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity
Popis úkonu |
Neorganizované volnočasové aktivity klientů |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se naučil využít dostupné prostředky k organizaci vlastního volného času. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu |
Sport, společenské hry, hudební nástroje, tvořivé činnosti, poslech hudby, tanec, … |
Forma úkonu |
Vlastní aktivity |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
2. pracovně výchovná činnost s dětmi
Popis úkonu |
Jedná se o činnosti pracovně výchovného charakteru |
Požadavky klientů na službu |
Cílem pracovních činností je klient, který zvýšil nebo rozšířil své pracovních dovedností, objevil svůj talent, vytvořil si pozitivní vztahu k některým činnostem, a také klient, který využil činností k úvaze nad svým budoucím povoláním. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc na zahrádce, péče o zvířata, technické práce, žehlení, šití, pečení, úklid, ... |
Forma úkonu |
Pracovně výchovné činnosti |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
3. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Popis úkonu |
Organizované setkávání pracovníků s klienty na preventivní a vzdělávací témata. Vlastní aktivity klientů. Skupinové aktivity. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je poskytnout klientům zajímavou a přístupnou formou informace o tématech, která je mohou zajímat a být jim užitečná, naučit klienty řešit obtížné situace. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci posk. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
hry, besedy, diskuse, workshopy, testy, výtvarné aktivity, videa, práce s časopisy, knihami, počítačem, trénování zpěvu, trénování na hudební nástroje, organizace programů – diskotéka, tvořivý program, koncert, oslava narozenin, … |
Forma úkonu |
Prográmky Vlastní aktivity |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
4. zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání
Popis úkonu |
Činnosti, které pomohou klientovi úspěšně zvládnout školní docházku, ev. přípravu na zaměstnání. |
Požadavky klientů na službu |
Hlavním cílem není zlepšení školního prospěchu, obsah učiva, správnost vypracovaných úkolů, ale spíše zavedení a upevnění návyků vedoucích k úspěšnému zvládnutí školní docházky tzn. pravidelná a důsledná příprava do školy, nošení pomůcek, školní docházka, komunikace žáka s učitelem apod. |
Rozsah poskytování |
do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Příprava na výuku |
Forma úkonu |
Pomoc se školou |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
b) ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM:
Popis úkonu |
Aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem činnosti je klient, který se dokáže orientovat a chovat dle etikety v běžných společenských situacích, a který dokáže kontaktovat a využívat jemu potřebnou veřejnou službu. Nácviky umožňující lepší orientaci ve vztazích a situacích odehrávajících se ve společenském prostředí a orientaci v běžných institucích. Klient se naučí pohybovat v běžných institucích, používat běžné prostředky komunikace, vystupovat na veřejnosti, komunikovat s veřejností. |
Rozsah poskytování |
do 120 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména pracovníci v sociálních službách a dále sociální pracovníci |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Nácvik chování na poště, u lékaře, ve škole - dny ot. dveří, |
Forma úkonu |
Nácvik ve spol. prostředí Akce |
Způsob úkonu |
Zejména nácviky v terénu, ale i akce klubu |
c) SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ ČINNOSTI:
Popis úkonu |
Jedná se o socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob. |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který se prostřednictvím skupinové hry dozvěděl něco užitečného o sobě, klient, který se cítí v klubu dobře, dokáže komunikovat na běžné úrovni, dokáže udržet konverzaci, klient, který dokáže předejít konfliktním situacím nebo je dokáže řešit efektivněji než doteď. |
Rozsah poskytování |
Do 60 min. |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Poradenský rozhovor na klientovo téma, řešení hádky, přestupků proti pravidlům, … |
Forma úkonu |
Řešení situací na klubu Skupinové aktivity Kontaktní práce |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory na základě sjednaného plánu. Využívání situací, které přirozené vznikají na klubu. |
d) POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A PŘI OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ:
1. Podpora při vyřizování běžných záležitostí (např. doprovázení na úřad, poštu nebo policii)
Popis úkonu |
Podpora při zařizování osobních záležitostí |
Požadavky klientů na službu |
Cílem je klient, který vyřídil své osobní záležitosti a potřeboval k tomu další osoby nebo instituce, klient, který se umí pohybovat samostatně informovaný klient, který umí využít nějaký užitečný kontakt klient, který učinil nějakou změnu ve svém životě na základě rozhovorů+ dále informovaný klient |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny, terén |
Pracovníci poskyt. úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Kontakt se zaměstnavatelem, ředitelem školy, učitelem, úředníkem, občasnou nebo rodinnou poradnou, lékařem, jiným specialistou, případová konference, konzultace s pracovníkem, doprovod. |
Forma úkonu |
Jednání s dalšími osobami Doprovod Zprostředkování kontaktu Poradenství |
Způsob úkonu |
Zejména individuální rozhovory a doprovody na základě sjednaného plánu. |
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Popis úkonu |
Činnosti, které vedou k tomu, aby klient navazoval a udržoval bezkonfliktní vztahy se svou rodinou a nejbližšími osobami. |
Požadavky klientů na službu |
Klient se naučí lépe zvládat své vztahy |
Rozsah poskytování |
Do 60 minut |
Doba poskytování |
Otvírací doba klubu |
Místo poskytování |
Klubovny |
Pracovníci poskyt.úkon |
Zejména sociální pracovníci a dále pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Rodinné případové setkání, kontakt pracovníka s partnery, rodiči, sourozenci klienta, preventivní programy na téma rodinných vztahů, kontakt na spolupracující zařízení, poradenství |
Forma úkonu |
Poradenství Kontaktní práce Jednání s dalšími osobami Zprostředkování kontaktu |
Způsob úkonu |
Na základě sjednaného individuálního plánu |
Povinně zveřejňované informace
Typ služby
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Poskytovatel
Farní charita Dvůr Králové nad Labem
Kraj
Královéhradecký kraj
Způsob poskytování
ambulantní
Vedoucí služby
Mgr. Kateřina Litošová
Registrační číslo služby
8102124
Rejstřík MPSV
http://iregistr.mpsv.cz/socreg/detail_sluzby.do?736c=931cf40183bd3c39&SUBSESSION_ID=1576503418198_2
Poslání a cíle
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Střelka při Farní charitě Dvůr Králové nad Labem je určeno dětem a mládeži ve věku 6 - 20 let ze Dvora Králové a okolí, kteří jsou ohroženi způsobem svého života a jsou ochotni svou situaci aktivně řešit. Cílem služby je předcházení nebo snížení sociálních a zdravotních rizik, a to radou, podporou a doprovázením v každodenních i náročných životních situacích. Služba může být poskytována anonymně a je bezplatná.
Cílové skupiny
děti a mládež od 6 do 20 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
Činnosti
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
Nahoru ¦ Zpět na úvodní stranu
Na provoz této služby přispívá Město Dvůr Králové nad Labem