V Osobní asistenci ∙ Domácí péči pomáháme lidem od tří let věku se sníženou soběstačností z důvodu zdravotního znevýhodnění a seniorům. Podporujeme je v běžných denních činnostech a aktivitách jejich života, které si nemohou plně zajistit sami ani za pomoci okolí. Cílem služby je umožnit klientovi, aby mohl zůstávat v domácím prostředí, zapojovat se do běžného života s ohledem ke svému zdravotnímu stavu a věku. Službu poskytujeme v domácnostech, ve školských zařízeních a všude tam, kde nás lidé potřebují.
Mgr. Renáta Pospíšilová
Tel.: 734 792 806
WlvC-3d907c-T65j4mnn1W7r
Erbenova 2355, Dvůr Králové nad Labem 544 01
Sídlo kanceláře najdete v prvním patře budovy bývalé školky.
Další kontakty
Sociální pracovnice:
Martina Mazáčová, DiS.
Tel: 703 855 725
WlvC-3d905BkQOQ938Es-Z8cT-M
Co děláme, s čím pomáháme
- v osobní asistenci účinně pomáháme dětem, dospělým a seniorům, kteří ve svém obvyklém prostředí potřebují pomoc a podporu další osoby
- pomůžeme vám zvládnout běžný den - pomůžeme vám se obléknout, připravit jídlo a pití, najíst se, omýt se, pomůžeme s údržbou domácnosti a osobních věcí
- doprovodíme vás k lékaři, do společnosti nebo jen na procházce, dojdeme na úřad nebo na nákup.
- pomůžeme vám ve škole, školce, v zaměstnání, podpoříme vás v upevňování tělesných a rozumových dovednostech
- podporujeme pečující rodiny
- pomůžeme najít řešení právě pro vás - poskytneme radu a kontakty pro zvládání nových životních situací, které přináší zdravotní omezení
Jak si nás objednat
- kontaktujte nás ve všední dny - osobně, písemně nebo telefonicky; kontakty jsou uvedeny níže na této stránce
- my přijedeme až za vámi domů
- domluvíme se, s čím a jak potřebujete pomoc, v jakém čase a jak často
- dojednáme společně plán, podle kterého služba bude vykonávána. Plán se v průběhu času ve spolupráci s klienty aktualizuje, aby služba byla pro vás co nejlepší
- sepíšeme spolu smlouvu
Služby osobní asistence poskytujeme celý rok, 24 hodin denně.
Více informací najdete v příručce
Příručka ke stažení - formát pdf
- v souboru také naleznete informace, jak se řeší stížnosti na poskytovanou službu
Pomáháme pečujícím
- Podporujeme pečující prostřednictvím poskytnutí rady a kontaktů, doprovázení a zorientování se v možnostech nabídek pomoci.
- Nabízíme společné setkávání pečujících na zajímavých seminářích.
- Začínajícím pečujícím předvedeme, naučíme praktické dovednosti při péči. To vše zdrama.
Úhrada služby
Jedná se o službu, která je částečně hrazena uživatelem.
Spoluúčast na úhradě za poskytovanou službu je na jednu hodinu skutečně spotřebovaného času
Cena sociální služby osobní asistence se stanovuje na 135 Kč/hod.
Ceník je platný od 1. 7. 2022
Jednání se zájemcem o službu, Podávání stížností
Sociální pracovník informuje zájemce (nebo lidi spolupodílejí se na péči o jeho osobu) o možnostech pomoci, zprostředkovává informace, které směřují k řešení nepříznivé sociální situace.
Postup při jednání se zájemcem o službu:
1. Zájemce kontaktuje soc. pracovníka služby Osobní asistence • Domácí péče a domluví
se na společném jednání, které probíhá většinou v domácnosti zájemce
2. Vyjednávání o službě:
- sdělení požadavků zájemce
- předání informací o možnostech ze strany služby Osobní asistence • Domácí péče, informování zájemce o všem, co by měl vědět před uzavřením smlouvy o poskytování služby
3. Zjišťování nepříznivé sociální situace:
- Pokud se zájemce rozhodne využít služby Osobní asistence • Domácí péče a je cílovou skupinou služby Domácí péče Osobní asistence, sociální pracovník vypracuje na základě šetření záznam z jednání zájemce o službu osobní asistence, který slouží k sepsání smlouvy. Šetření je prováděno sociálním pracovníkem většinou na místě poskytování služby v přímém kontaktu se zájemcem o službu.
- Od zájemce se zjišťuje: jméno, příjmení, datum narození, adresa, telefon, co si od služby přeje, zda je služba pro zájemce potřebná a v jaké konkrétní formě, průběhu a rozsahu poskytovaných služeb.
- V případě plné kapacity je žádost zařazena do evidence žadatelů o službu, po uvolnění kapacity je zájemce kontaktován a služba mu je nabídnuta. Následně se znovu vyjednává o službě.
Uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby
Dojde-li ke shodě mezi zájemcem a poskytovatelem služby Osobní asistence • Domácí péče je vypracována písemná smlouva o poskytování služby osobní asistence na základě záznamu z jednání zájemce o službu.
Před podpisem smlouvy jsou zájemci zopakovány skutečnosti, které smlouva obsahuje. Jestliže zájemce náležitostem smlouvy rozumí a s obsahem souhlasí, smlouvu je možné podepsat.
Smlouvu za poskytovatele podepisuje vedoucí služby Osobní asistence • Domácí péče. Smlouvu za uživatele podepisuje sám uživatel, v případě nezletilosti či jiné překážky je podepsána zástupcem stanoveným dle platné legislativy ČR.
Stížnosti
Stížnost je možné podat ústně (osobně nebo telefonicky), písemně (doručovací službou nebo osobně je možné vhodit do označené poštovní schránky organizace), elektronicky, anonymně.
Kontaktní údaje:
telefon vedoucí služby 734 792 806, vedoucí sociálních služeb 736 501 521, ředitelka 734 435 102
Erbenova 2355, Dvůr Králové nad Labem, 544 01
email: asistence@charitadk.cz
Stížnost může podat uživatel a kdokoliv, jenž důvod ke stížnosti zjistil. Stěžovatel si může zvolit zástupce (blízkou osobu) nebo tlumočníka pro vyřízení stížnosti.
Poskytovatel reaguje na každou stížnost, která mu byla doručena (i na anonymí). Lhůta na vyřízení stížnosti je 30 dní od převzetí.
Každý zaměstnanec organizace je povinen přijmout stížnost, kterou předá vedoucímu služby.
O způsobu přijímání a vyřizování stížností jsou vedeny písemné záznamy. Veškeré odpovědi na stížnosti jsou zasílány v písemné podobě zpět stěžovateli. Pokud stěžovatel není znám, jeho stížnost je zaevidována, prošetřena a výsledek se je uveřejněn na informační tabuli před kanceláří osobní asistence. Stížnosti jsou analyzovány na pravidelných poradách pracovního týmu. Za evidenci stížností je odpovědný vedoucí pracovník služby nebo osoba, kterou tím pověří.
V případě stížnosti na sociální pracovnici/vedoucí služby je možné se obrátit na vedoucí sociálních služeb nebo na ředitelku Farní charity Dvůr Králové n. L. (adresa: Rooseveltova 315). V případě nespokojenosti se dále stěžovatel může odvolat k řediteli Diecézní charity Hradec Králové, Velké nám. 37, 500 02, případně Veřejné ochránkyně práv,Údolní 39, Brno, 602 00 (+420) 542 542 888
Garantovaná nabídka
Základní popis garantované nabídky:
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
- Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) - Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
- V terénu, dle smlouvy s klientem - Např. v domácím prostředí, ve škole |
Podmínky poskytování služby |
- Tak, aby byla zachována mlčenlivost o všech skutečnostech, které uživatel při poskytování služby pracovníků sdělí, mimo povinnosti ohlásit či překazit trestný čin - Byly dodrženy stanovené písemné pracovní postupy pro poskytování ZČ - Byly dodrženy standardy kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem |
Cena služby |
- Dle platného ceníku, uvedeného na webových stránkách |
Související dokumentace |
- Pracovní postupy k jednotlivým ZČ - Stížnosti - Zjišťování spokojenosti klientů, uživatelů - Výkaz poskytnutých služeb: Týdenní výkaz, Záznam o poskytnutí OA - Denní záznamy od klientů - Výstupy a opatření ze zjišťování spokojenosti uživatelů |
Garantovaná nabídka základních činností/úkonů:
a) Pomoc a podpora při podávání jídla a pití
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při podávání jídla a pití uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Obsahuje všechny činnosti spojené s podáváním jídla a pití. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků a na dodržování hygienických požadavků. Jednání vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek při stravování |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel se nají a napije civilizovaným a důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 30 min při každém jídle Vždy s přihlédnutím na osobní tempo uživatele |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu |
Místo poskytování |
V domácnosti, ve škole, dle smlouvy s uživateli |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách – osobní asistenti |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Úprava jídla – nakrájení, mixování, pomoc při použití speciálních pomůcek, krmení, příprava nápoje, nalití nápoje, donesení nápoje uživateli, přidržení nápoje, pomoc při použití speciálních pomůcek, podávání nápoje brčkem a nebo lžičkou, nandání jídla na talíř, přinesení jídla apod. |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
b) Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při oblékání a svlékání uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků a na dodržování hygienických požadavků. Jednání vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek při převlékání |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel se oblékne a svlékne civilizovaným a důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 30 min při každém převlékání Vždy s přihlédnutím na osobní tempo uživatele |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc při oblékání, svlékání a ukládání oděvu, nachystání oděvu, přidržení oděvu při oblékání, zapínání a rozepínání knoflíků, háčků a zipů, obouvání a zavazování obuvi, nasazování a upínání protéz, kýlních pásů, péče o brýle, o umělé zuby |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
c) Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při prostorové orientaci a samostatném pohybu doma a venku uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek při pohybu |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel se pohybuje civilizovaným a důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Dle sjednaného rozsahu Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Přímý doprovod uživatele (uživatel se pracovníka drží), nepřímý (pracovník dohlíží na uživatele), dohled asistenta na samostatný pohyb uživatele v domácnosti, v institucích, pobytu venku, procházkách po městě i v přírodě |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
d) Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při přesunech na lůžko nebo vozík uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek při pohybu |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel se přemístí důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Fyzická pomoc asistenta či asistentů při přesunu např. z vozíku na židli a zpět, z vozidla a do vozidla, ukládání na matrace, změny polohy – pomoc při posazování, vstávání, polohování |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
e) Pomoc při úkonech osobní hygieny
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při činnostech osobní hygieny uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel vykoná osobní hygienu důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Požadavky na osobní hygienu pracovníků |
Pracovníci dbají na ochranu svého zdraví, používají jednorázové gumové rukavice |
Rozsah poskytování |
Zpravidla 1,5 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc při běžné denní hygieně – pomoc při mytí rukou, obličeje, podání hygienických prostředků, ručníků, pomoc při udržování celkové čistoty, sprchování, koupání, čištění zubů, holení |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
f) Pomoc při využití WC
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při činnostech osobní hygieny uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel využívá WC důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Požadavky na osobní hygienu pracovníků |
Pracovníci dbají na ochranu svého zdraví, používají jednorázové gumové rukavice |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc při svlékání a oblékání před a po použití toalety, přesun na toaletu, pomoc při použití toalety, výměna plenkových kalhotek a vložných plen, pomoc při očištění po použití toalety, speciální péče (např. péče o kůži speciálním čistícím hygienickým prostředkem, výměna kolostomického sáčku), mytí rukou po použití toalety |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
g) Pomoc při přípravě jídla a pití
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při přípravě jídla pití uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel si jídlo a pití obstará důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc uživateli s přípravou jídla a pití, např. dohled asistenta při vaření s uživatelem, vyjednání dovozu jídla, pomoc při zajištění jídlonosičů, pomoc v zajištění odpovídajícího jídla a pití. Pomoc při výběru jídla a vhodných potravin (zejména u dietního režimu), podpora a pomoc při výběru jídla z jídelníčku. |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
h) Pomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při úklidu a údržbě domácnosti a osobních věcí pití uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel si spravuje svou domácnost a osobní věci důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla 1 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý všední den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc asistenta při úklidu domácnosti, který provádí uživatel, např. dohled a dopomoc při stírání, utírání prachu, pomoc s výběrem čistícího prostředku, čištění kotle na tuhá paliva, přikládání, vynášení popelu, pomoc při rovnání osobních věcí (např. oblečení, hygienických pomůcek) vynesení odpadků, mytí nádobí, luxování, praní, sušení a uložení prádla, ustlání postele, výměna ložního prádla. Pomoc při běžné péči o domácí spotřebiče. Na velké sezónní úklidy pomůže najít vhodné zprostředkovatele dle možností uživatele. |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
ch) Nákupy a běžné pochůzky
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při nákupech a pochůzkách uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. Zahrnuje také: používání kompenzačních pomůcek |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel si zabezpečuje nákup a běžné pochůzky důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na osobní tempo a potřeby uživatele. |
Doba poskytování |
Každý všední den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc asistenta při nákupech a pochůzkách uživatele, např. dohled, pomoc se čtením etiket v obchodě, pomoc s odnesením nákupu. Nebo nákup i běžné pochůzky zajistí asistent. |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
i) Pomoc a podpora rodině v péči o dítě
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při péči o dítě uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel má zabezpečenou péči o dítě důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 8,5 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc rodině při dohledu na dítě, péče o dítě (výměna plen, krmení, podání jídla a pití, vycházky apod.) |
Forma úkonu |
Osobně |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
j) Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při kontaktování rodiny a při činnostech podporujících sociální začleňování uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné aktivity v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel očekává, že se bude kontaktovat s rodinou nebo se bude účastnit společenských aktivit důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 8,5 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Komunikace s rodinou v zájmu klienta, u dětských klientů sdělení, jak probíhal den, sdělení postřehů asistenta a rodiny. Doprovod na setkávání s přáteli, komunit Pomoc a podpora ve vyhledávání vhodných aktivit vedoucích k sociálnímu začleňování. |
Forma úkonu |
Osobně, zprostředkování setkání, informací |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
k) Pomoc s nácvikem a upevňováním motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při osobním rozvoji uživatelů, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné aktivity v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel očekává, že vlivem činností si udrží či rozvine dosavadní dovednosti důstojným a respektujícím způsobem |
Rozsah poskytování |
Zpravidla 8,5 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Konkrétní činnosti pro nácvik a udržení schopností – hry, ruční práce, práce na počítači, cvičení paměti, aktivity vedoucí k prohlubování či alespoň zachování dosavadních znalostí a dovedností (např. hry, besedy, diskuse, workshopy, testy, křížovky, výtvarné aktivity, videa, práce s časopisy, knihami, počítačem, zpěv, trénování na hudební nástroje, tvořivý program, koncert, oslava narozenin) Dohled asistenta při vyučování, konkrétní pomoc při vyučování, |
Forma úkonu |
Osobně, aktivně asistent nabízí činnosti k osobnímu rozvoji uživatele |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
l) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při kontaktu s okolím uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné aktivity v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatelé od činnosti očekávají podporu v lepší orientaci ve společenském prostředí, možnost nácviků, poskytnutí informací. |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 2 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý všední den v obvyklou denní dobu s ohledem na potřeby uživatele |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Doprovázení do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na zájmové aktivity a volnočasové aktivity (koncert, kroužky, kino, divadlo), na orgány veřejné moci (ministerstva, soudy, Policie ČR, soudní exekutoři, správní úřady) a instituce poskytující veřejné služby (města, obce) a doprovázení zpět. Pomoc s vyhledávání informací na internetu, v novinách |
Forma úkonu |
Osobně, zprostředkování veřejných služeb - kadeřník, pedikúra, kosmetika... |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
m) Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při zařizování osobních záležitostí uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatelé od činnosti očekávají podporu a pomoc při jednání s institucemi, doprovod do institucí, zprostředkování kontaktu s institucemi |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý všední den v obvyklou denní dobu |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc asistenta při komunikaci s orgány veřejné moci a institucemi poskytujícími veřejné služby |
Forma úkonu |
Osobně, podání informací o institucích, návazných službách |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |
n) Pomoc při vyřizování běžných záležitostí
Popis úkonu |
Cílem této činnosti je zajistit pomoc a podporu při zařizování osobních záležitostí uživatelům, kteří nejsou z nějakého důvodu schopni samostatné sebeobsluhy v tomto směru. Je dbáno především na důstojné, citlivé a respektující chování pracovníků, které vede k rozvoji či udržení dosavadních schopností. |
Požadavky uživatelů na službu |
Uživatel si zařídí své běžné záležitosti důstojným způsobem dle běžných společenských zvyklostí |
Rozsah poskytování |
Zpravidla do 1 h denně Vždy s přihlédnutím na potřeby uživatele a možnosti služby v ohledu na počet pracovních úvazků proškolených asistentů. |
Doba poskytování |
Každý všední den v obvyklou denní dobu |
Pracovníci poskytující úkon |
Pracovníci v sociálních službách |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
Pomoc asistenta v orientaci došlé pošty – složenky, upozornění a výzvy úřadů apod., pomoc při vyřizování elektronické pošty. Pomoc při telefonování, písemném kontaktu. Pomoc asistenta v komunikaci s obchodníky, dealery, atd. |
Forma úkonu |
Osobně, zprostředkování informací |
Způsob úkonu |
Dle sjednané smlouvy o poskytování služby OA Tzn. v individuálně dohodnutou dobu, dohodnutá míra podpory odpovídající určeným potřebám viz §2, odst.2 ZSS |