Provozní doba
Pondělí - pátek |
8:00 - 18:00
|
Posláním služby Horizont – sociální rehabilitace je pomáhat klientům na Královédvorsku k rozvoji schopností a dovedností potřebných k běžnému nezávislému a samostatnému životu. Služba je určena osobám ve věku od 18 let, které mají zájem aktivně svou situaci řešit.
Tel.: 604 813 448
3hEsb~dlVX~mYZhaa8quO1p
Legionářská 561, Dvůr Králové nad Labem 544 01
(levý boční vchod, přízemí)
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Renata Ulmanová
pracovnice v sociálních službách
Tel.: 734 392 035
E-mail: ~.Ak-Z2m7fnx5f56LTprRb~lW_xhTj
Bc. Jan Baleja
Tel.: 731 602 077
E-mail: 58AhSZb_58m%C1.7~bGkU929g
Veronika Gavlasová
pracovnice v sociálních službách
Tel.: 735 747 575
E-mail: c.Ey47a7T%nF2Zigc8m%C1.7~bGkU929g
Pondělí - pátek |
8:00 - 18:00
|
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
● Cena dopravy ve městě Dvůr Králové nad Labem |
30,- Kč jedna jízda |
● Cena dopravy mimo město Dvůr Králové nad Labem |
15,- Kč / km |
V případě přepravy více osob, výhradně však uživatelů sociálních služeb OCH DK, se úhrada každé přepravované osoby stanoví v poměrné výši skutečných nákladů.
Termín poskytnutí fakultativní přepravy závisí na provozních a personálních možnostech organizace. Přednostní je poskytnutí základních činností sociální služby.
Klient (zákonný zástupce) se zavazuje zaplatit úhradu na účet 1306 373 349 / 0800 konstantní symbol 0308 variabilní symbol číslo dokladu nebo hotově
O změnách výše úhrady bude klient (opatrovník, zákonný zástupce) včas písemně informován a to minimálně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny.
Klikněte na šipku pro zobrazení obsahu
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) |
Místo poskytování služby |
Legionářská 561, Dvůr Králové nad Labem, 544 01 |
Podmínky poskytování služby |
Tak, aby byla zachována mlčenlivost o všech skutečnostech, které klient při poskytování služby pracovníků sdělí, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). Byly dodrženy stanovené písemné pracovní postupy pro poskytování základních činností. Byly dodrženy standardy kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Provozní doba |
8:00 – 18:00
|
Kapacita služby |
40h přímé práce týdně, cca: Tzn. 40h přímé práce/ 20h nepřímé práce |
Cena služby |
Služba je poskytována bezplatně. Pokud klient potřebuje doprovod pracovníkem na akci se vstupným nebo doprovod dopravním prostředkem nebo nácvik jízdy dopravním prostředkem, hradí si klient vlastní náklady sám. |
Související dokumentace |
Pracovní postupy k jednotlivým základním činnostem Hodnocení služby Záznamy ze služby – elektronická databáze Pepa |
a) NÁCVIK DOVEDNOSTÍ PRO ZVLÁDÁNÍ PÉČE O VLASTNÍ OSOBU, SOBĚSTAČNOSTI A DALŠÍCH ČINNOSTÍ VEDOUCÍCH K SOCIÁLNÍMU ZAČLEŇOVÁNÍ:
Obsah úkonu |
Pracovník doprovází klienta tak, aby byl klient schopen samostatně pečovat o domácnost - měl byt uklizený, dokázal zvládnout drobné technické práce, aby dokázal hospodařit, uměl se postarat o zvířata, o okolí bydliště.
|
Forma úkonu |
Nácvik/ péče o domácnost Nácvik/ péče o osobu |
Cíl úkonu |
Klient, který samostatně zvládá péči o domácnost |
Časový rozsah |
do 60 min |
Četnost |
max. 1x denně |
Doba poskytování |
v otvírací době |
Místo poskytování |
obvykle domácnost klienta, ale i ambulance |
Pracovníci posk. úkon |
především pracovníci v sociálních službách, dále sociální pracovníci |
b) ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM:
Obsah úkonu |
Pracovník nacvičuje s klientem situace související se společenským prostředím. Jedná se např. o trénování cesty, chování v některých společenských situacích, trénování levného nákupu nebo využívání nějaké běžné instituce. |
Forma úkonu |
Nácvik/ společenské prostředí Doprovod |
Cíl úkonu |
Klient, který se orientuje ve svém sociálním prostředí Klient, který se dostal na potřebné místo nebo zvládl obtížnou situaci |
Časový rozsah |
do 60 min |
Četnost |
max. 1x denně |
Doba poskytování |
v otvírací době |
Místo poskytování |
terén |
Pracovníci posk. úkon |
především pracovníci v sociálních službách, dále sociální pracovníci |
c) VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI:
Obsah úkonu |
Aktivizační činnosti umožňují klientům získat sebedůvěru, ocenění, obdržení zpětné vazby, sounáležitost se společenstvím jiných osob. Prostřednictvím navržených aktivit volnočasového, vzdělávacího i pracovního charakteru se klienti mohou v těchto oblastech rozvíjet a omezit tak své rizikové chování nebo tak řešit ztrátu zájmu o aktivní život.
|
Forma úkonu |
Aktivizační činnosti Kontaktní práce |
Cíl úkonu |
Klient, který obdržel zpětnou vazbu na svou osobu, rozvinul nějakou svou dovednost nebo klient, který dal přednost společenství či aktivitě před pasivním nebo sebedestruktivním trávením volného času (klientem vnímaným jako nepříjemný). |
Časový rozsah |
Aktivizační činnosti do 120 min Kontaktní práce do 30 min |
Četnost |
Aktivizační činnosti max. 1x denně Kontaktní práce max. 5x denně |
Doba poskytování |
v otvírací době |
Místo poskytování |
ambulance, terén |
Pracovníci posk. úkon |
především pracovníci v sociálních službách, dále sociální pracovníci |
d) POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A PŘI OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ:
Obsah úkonu |
Prostřednictvím poradenského rozhovoru pracovník klienta podporuje, informuje a doprovází v jeho náročné životní situaci, vede klienta k tomu, aby byl samostatný, informovaný, uměl předvídat rizikové situace, poučit se z historie, dobře se rozhodovat, aktivně přistupovat k řešení problému. Dává klientovi zpětnou vazbu na jeho jednání. Pracovník doprovází klienta při jednání se třetí osobou nebo s ní jedná sám, vždy však ve prospěch klienta. Klient se naučí využívat k řešení své situace další osoby nebo s těmito osobami sám jednat.
Klient se díky předání nějakého užitečného kontaktu pracovníkem naučí využívat nových kontaktů (institucí, služeb, osob) k řešení jeho situace. |
Forma úkonu |
Poradenství |
Cíl úkonu |
Klient, který získal potřebné informace a použil je v praxi Klient, který se dozvěděl o kontaktech, které mu pomohou k řešení jeho situace |
Časový rozsah |
Poradenství - do 60 min |
Četnost |
Poradenství - max. 2x denně |
Doba poskytování |
v otvírací době |
Místo poskytování |
ambulance, terén |
Pracovníci posk. úkon |
především sociální pracovníci, dále pracovníci v sociálních službách |
Sociální rehabilitace Horizont je zapojena do individuálního projektu „Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji VII“, který je podpořen z prostředků Evropského sociálního fondu z Operačního programu Zaměstnanost plus (OPZ+).
Cílem individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji VII je zajistit dostupnost vybraných sociálních služeb přispívajících k zapojení cílových skupin do společnosti, do ekonomického, sociálního a kulturního života společnosti, zejména pak umožnit jejich vstup či návrat na trh práce, udržení se na trhu práce nebo přístup ke službám, které návrat na trh práce umožňují.
Projekt zajistí poskytování sociálních služeb osobám sociálně vyloučeným na území Královéhradeckého kraje. Projekt reaguje na měnící se sociální podmínky, posiluje kapacity vybraných služeb a přispěje k inovaci způsobu jejich poskytování.