Garantovaná nabídka Občanských poraden
Požadavky dle zákona o sociálních službách na sociální službu |
- Oprávnění k poskytování služby (rozhodnutí o registraci) - Plnění povinností poskytovatele uvedených v § 88 (zahrnuje i dodržování standardů kvality sociálních služeb) |
Místo poskytování služby |
|
Doba poskytování |
Dvůr Králové n. L.: Vrchlabí: Hostinné: 1x měsíčně po domluvě Hořice: Jaroměř: Trutnov: |
Podmínky poskytování služby |
- Zachování mlčenlivosti, mimo oznamovací povinnosti (zanedbávání, týrání či zneužívání dítěte, povinnost ohlásit či překazit trestný čin apod.). - Dodržení vnitřních pracovních postupů - Dodržení standardů kvality sociálních služeb, požadavky zákona o sociálních službách a dalších relevantních právních norem. |
Cena služby |
- Bezplatně |
Rozsah poskytování (délka konzultace) |
- Cca 45 min |
Místo poskytování |
- V prostorách poradny |
Pracovníci poskytující úkony |
- Sociální pracovníci |
Způsob úkonu |
- V individuálně dohodnuté míře podpory, individuálně dohodnutým způsobem. |
A) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb
Popis úkonu |
Jedná se např. o pomoc s domluvením schůzky na městský úřad, úřad práce, ČSSZ, OSSZ apod.; dále předání kontaktu nebo domluvení schůzky u dalších organizací, které umí řešit část zakázky klienta |
Požadavky uživatelů na službu |
- Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
- emoční podpora |
Forma úkonu |
- zprostředkování kontaktu (telefonicky, osobně) |
B) sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání
Popis úkonu |
- Sociální systém (sociální pojištění, státní sociální podpora, sociální pomoc tj. pomoc v hmotné nouzi, pomoc osobám těžce zdravotně postiženým, sociální služby) |
Požadavky uživatelů na službu |
- Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
- podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
- rozhovor |
C) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
-
pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
Popis úkonu |
Pomoc při vyplnění formulářů, složenek, vyřizování telefonátů či mailů za přítomnosti klienta - s jeho souhlasem; pro někoho jsou tyto záležitosti běžné, pro klienta, který si s nimi neví rady, jsou velmi obtížné. Pracovníci dbají na respektování klientů, jejich individualitu a svobodnou volbu rozhodnutí. |
Požadavky uživatelů na službu |
- Zlepšení vlastních schopností |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
- podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
- nácvik činností |
-
pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Popis úkonu |
Mapování klientovy rodinné situace, pokud to řešení případu vyžaduje, zjišťování možností pomoci z jeho okolí. Cílem této činnosti je udržení kontaktu s rodinou a motivace k zapojení blízké rodiny do řešení problémových situací. |
Požadavky uživatelů na službu |
- Zlepšení komunikace v rodině |
Obsah úkonu (dle metodik ZČ) |
- podpora při řešení situací |
Forma úkonu |
- podání informace |